Saturday, April 18, 2009

CUCMS

Ingat lagi, pada bulan 8 2007, aku daftar masuk cucms.rumah aku e-15-b and masa tue dah la bdk br dan x kenal sesape.. Rs mcm xbest giler ar ms tue coz tgk diorg borak2 ar.. ms tue pelik ar gak..knp diorg smua mcm rapat jer..pastu br tau yg diorg tue bdk dr foundation..pastu ms orientasi, aku pun still blur tp diorg agak peramah la.. tegur..n ms tue housemate aku pun mcm biasa jer..xde ar borak sgt..maybe aku nie pendiam sgt kot..aku nie pemalu la..Selepas beberapa ari orientasi, bermula la idup aku sebagai pelajar CUCMS.

First year-Topic yg kitaorg blj
1.anatomy
2.physiology
3.biochemistry
4.pathology
5.microbiology
6.pharmacology
7.musculoskeletal
8.respiratory
9.cvs
10.git
11.pengajian m'sia n pengajian islam
12.kenangan indah selama sethn dicucms

second year-
13. endocrinology
14.urinary
15.reproductive
16.haematology
17.behavioural
18.infectious
19.nervous
20.disaster med.
21.public health
22. bls n terendak
23.ym
24.kesedihan dan kegembiraan berada di second year.

byk benda yg sebenarnya dah aku alami selama hampir 2thn di cucms, ader yg hapi and ader gak yg sedih..tp semua tue jd pengalaman yg berharga..sekarang nie lagi seminggu jer nk abis blj dan lepas tue study week utk pro exam..

rasa ms berlalu tue sgt la cepat, mcm sekelip mata jer dah nk abis second year. tp itu la lumrah alam, kita kene teruskan idup tp jgn lupa utk toleh kebelakang sekejap utk membaiki diri ini menjadi manusia yg lebih berguna. aku akui, selama 2 thn nie, aku menjadi lebih matang dlm melihat sesuatu perkara, aku melihat pelbagai sikap manusia yg berlainan kerenah,dan belajar utk mengenali org dan menerima sikap org lain.

so aku just nk ckp tq kpd semua org kat cucms coz byk memberi pengalaman yg berguna kat aku. Doakan kejayaan kami smua berjaya dlm pro exam dan masuk clinical year. kepada rakan2 ku, segala tangisan dan senyum yg kita kongsi, harap dpt disemadikan selamanya dlm diri korg..GUD LUCK TO ALL THIRD BATCH IN PRO EXAM AND DISTINCTION IS OUR HOPE.

“Far away there in the sunshine are my highest aspirations. I may not reach them but I can look up and see their beauty, believe in them and try to follow them.”

7 comments:

  1. hehehe..nie utk nk bg semangat kat kita smua supaya blj btl2

    ReplyDelete
  2. u look so happy nana.

    bahagia ke?

    ahaha

    ReplyDelete
  3. hehehe. zue.. amboi.. bestnye dier pny comment.. xde makna okey..

    ReplyDelete
  4. aku melihat pelbagai sikap manusia yg berlainan kerenah,dan belajar utk mengenali org dan menerima sikap org lain. sangat kan nana. SANGAT. huuuu

    i'm sooooo gonna miss everyone!!! group 16 present...hahaha. ;p

    nana take care and right back at u, all the best!

    ReplyDelete
  5. heheheh yer la tue abel oi..agak la..mesti rindu kan..coz nanti nak jump pun dah ssh..posting lain2..hhhhhuuuuuuuaaaaa..all the best to u 2.

    ReplyDelete