Sunday, March 29, 2009

Earth Hour




Semalam 28.3.09 ialah besday aku dan pada ms yg sm juga, satu dunia telah mengadakan earth hour.. Earth hour diadakan utk menyelamatkan lapisan azon bumi yg semakin menipis..

Aku berasa happy sebab earth hour diadakan pada hari jadi aku..aku pun syg sgt ngan buni ini..wpun byk benda yg terjadi diatas muka bumi ini di sebabkan oleh manusia, tetap bumi ini lah menjadi tempat utk kita hidup. klu bumi ini mati atau pun x dpt menampung kita sebagai penghuni, mcm mn kita nk hidup?? nk ke kita hidup kat planet lain?? So, mari la kita sentiasa menjaga bumi kita nie..

Semalam, aku g klcc ngan kwn aku coz nk celebrate besday, so ktorg kuar la jln2 n for sure kitaorg tgk wyg..wayang tue start pukul 6.45 and abis pukul 8.45pm..so ms kuar dr cinema, aku pun tgk klcc gelap skit ar.. diorg tutup certain lampu..ms nie aku dh nk blk, so aku nk g tmpt lrt, ms tgh2 jln nie..aku terpikir yg mcm ner klu bumi dah rosak, aper yg akan jd kat kita???

Ms naik lrt, kuar jer dr ampang park, aku tgk la permandangan luar..gelap..xnmpk pape..nampak lampu jln jer..dr damai smpi la ker wangsa maju, permandangan yg sm jer yg aku nampak..pastu, bila dah smpi wangsa maju..aku berdiri kat tepi and cuba cr mn klcc coz sllnya akan nmpak klcc dr stesen lrt wangsa maju...and aku x nmpk mn klcc..bangunan yg tinggi2 pun aku x nmpk..Masa nie, aku rs sedih and takut pun ader.. aku takut klu benda nie akan terjadi, manusia x dibenarkan buka lampu pada waktu malam kerana ingin menyelamatkan bumi...

p/s best tau tgk org yg mkn kat nando's coz diorg mkn dgn lilin..seronok...romantik..

No comments:

Post a Comment